Ad Code

Responsive Advertisement

Recent in Technology

Responsive Advertisement

ALLAHUAKBAR … !!! INILAH Orang-orang Yang Disukai Dajjal dan Akan Menjadi Pengikut Dajjal Kelak..Nombor 1 Sangat Mengejutkan.




Dajjal adalah sosok eskatologi Islam yang dilaknat Allah serta akan terlihat pada akhir zaman.

Dalam satu hadis dijelaskan kalau ketika kehadirannya, Ia akan mengaku sebagai Tuhan pemilik syurga dan neraka.

Nantinya Dajjal akan masuk semuanya negeri dengan membawa kerosakan, terkecuali Makkah dan Madinah.

Kemunculannya jadi puncak dari munculnya fitnah terbesar serta mengerikan di muka bumi. Setiap orang tidak akan dapat terhindar dari fitnahnya kecuali mereka yang teguh hati beriman kepada Allah SWT.

Ternyata sebelum kemunculannya ke muka bumi, beberapa pengikut Dajjal telah mempersiapkan diri serta mengumpulkan tanah jajahan. mereka

yang tergabung iaitu beberapa orang yang disukai Dajjal. Ternyata tanpa diakui beberapa kumpulan manusia ini telah ditandai oleh Dajjal.

Sehingga pada kehadirannya nanti, dengan mudah Dajjal dapati kumpulan ini. Siapapun mereka? tersebut ringkasannya.

1. Orang yang Mengacuhkan Seruan Azan

Adzan adalah panggilan Allah SWT pada umat Muslim untuk melakukan salat. Dalam sehari, muadzin mengumandangkan lima kali azan sesuai dengan jumlah salat sehari semalan.

Azan iaitu ujian keimanan untuk seseorang mukmin. Pada masa panggilan Allah SWT ini diabaikan, jadi kumpulan ini akan dengan mudah melanggar larangan-larangan lain.

Memandangkan salat adalah kemestian paling utama seseorang mukmin serta amalan yang dihisab pertama kalinya. Sehingga siapa yang dengan mudah mengendahkannya akan begitu disukai oleh Dajjal.

Kerana intinya Dajjal akan menghuni neraka, hingga mereka yang tidak mematuhi perintah Allah, akan beriringan Dajjal ikut ke neraka.

2. Tak Perduli dengan Rencana Dajjal

Dajjal tak dan merta datang demikian saja. Ia telah ditakdirkan oleh Allah SWT ada ke muka bumi untuk bikin rusaknya.

Dajjal juga dibekalkan dengan kekuatan yang datang segera dari Allah. Hal ini lah yang membuatnya dapat melakukan tindakan seperti Tuhan kerana dapat memiliki segala-galanya. Walau kemampuan itu hanya sedemikian kecil daripada kemampuan maha dasyat dari Allah SWT.

“Ya rabb berikanlah saya kekuatan untuk menurunkan hujan, menghidupkan orang yang telah mati, mengubati penyakit yang ada di dunia, menyuburkan tanaman dan memperlihatkan syurga dan neraka pada manusia kelak ,,, yang sebenarnya surgaku iaitu neraka-Mu serta nerakaku iaitu syurga-Mu ya Rabb agar saya dapat menguji keimanan manusia kelak “.

Walau telah diterangkan kalau rancangan Dajjal demikian dasyat pada rusaknya umat, tetapi ada saja beberapa orang yg tidak peduli dengan rancangan itu.

Mereka tak menyiapkan diri, atau sekadar berdoa supaya dimasa hidupnya tak pernah berjumpa dengan Dajjal. Kumpulan berikut yang lalu ditandai Dajjal sebagai sisi dari manusia yang disukainya.

Dua kumpulan di atas sering berlangsung pada sekarang ini tetapi tak mengerti kalau mereka tak terasa ditandai oleh Dajjal.

Mereka disukai Dajjal kerana menjauhkan diri dari Allah SWT dan tak percaya pada apa yang telah dijelaskan oleh Rasul-Nya.

Walau sebenarnya huru-hara yang di ciptakan Dajjal ini sangat pedih sehingga sukar untuk dielakkan. Beberapa orang beriman mencari langkah agar dapat terhindar dari fitnah itu.

Kemunculan Dajjal telah makin dekat dengan merebaknya fitnah kekufuran, kesyirikan, serta fitnah dien yang menimpa golongan muslimin.

Mudah-mudahan info ini dapat menyedarkan kita kalau apa yang kita lakukan pada masa ini membahayakan sendiri kerana akan terbawa ke jalan kesesatan yang diingini Dajjal.

Semoga Allah menyelamatkan kita (kaum muslimin) dari fitnah Dajjal serta mejauhkan kita darinya. Wallahu A’lam.

Sumber: nasihat ustaz
Reactions

Post a Comment

0 Comments

Ad Code

Responsive Advertisement